سالم نگه داشتن بدن با مصرف شیر موز

تبادل لینک با سایت کانال سایت در آپارات تالار گفتمان سایت
سالم نگه داشتن بدن با مصرف شیر موز سالم نگه داشتن بدن با مصرف شیر موز

سالم نگه داشتن بدن با مصرف شیر موز

              مجموع :سلامت

 

 سلامت,سایت سلامت,پزشکی,سایت پزشکی,آموزش های پزشکی,فواید مواد غذایی,خواص شیر موز,فواید شیر موز,خاصیت شیر موز,خواص موز,فواید و مضرات شیر موز,فواید خوردن شیر موز,فواید خوردن شیر موز,شیر موز خواص,طرز تهیه شیر موز

 فواید خوردن شیر موز,فواید خوردن شیر موز,شیر موز خواص,طرز تهیه شیر موز

 

شیر موز یکی از نوشیدنی هایی هست که اکثر افراد در طول روز از آن استفاده میکنند ولی کمتر کسی با فواید اعجاب آور شیر موز آشنایی دارد.بیشتر پزشکان شیر موز را بعد از رابطه جنسی با همسر مفید میدانند و بر این عقیده هستند که شیر موز بهترین خوراکی برای پرکردن جای تخمک های مرد و زن هست.ولی شیر موز علاوه بر این ها نیز فواید زیادی دارد.

 

اگر از طرفداران همیشگی شیرموز هستید و به علت چاقی و یا رژیم نمی توانید شیرموز بخورید باید بدانید که مصرف موز با شیر کم چرب، چاق نمی‌کند.


 یک متخصص متابولیسم انرژی و پروتئین تاکید کرد:«برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیارناچیزی داشته و ضمن انرژی زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود چون که کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود.»


مصرف شیر با آب میوه های طبیعی و یا بعضی از انواع میوه ها مثل موز و یا همراه با عسل و خرما تاثیری در کاهش جذب کلسیم شیر ندارد اما افراد باید توجه داشته باشند زمانی که می‌خواهند شیر را به همراه عسل میل کنند، موم عسل را جدا کنند چرا که موم عسل به دلیل اینکه جذب بدن فرد نمی‌شود، می‌تواند جذب کلسیم را کاهش دهد. از طرفی شیرموزهایی که تنها با افزودن شکر و اسانس تهیه شده باشند نه تنها مفید نیستند بلکه برای سلامتی مضر بوده و موجب بروز عوارضی مثل چاقی و دیابت می شوند.

 

فواید شیر موز,خاصیت شیر موز,خواص موز,فواید و مضرات شیر موز

 

 

 

برخی از افراد گمان می‌کنند مصرف موز با شیر موجب بروز چاقی می‌شود اما باید گفت موز میوه‌ای است که چربی بسیار ناچیزی داشته و یک موز با اندازه متوسط، حدود 100 کالری انرژی دارد و کربوهیدارت آن در حدود 22 تا 25 گرم است که از نوع مناسبی است و کالری تولیدی ناشی از مصرف این میوه، در اثر فعالیت بدنی و تحرک معمول، در مدت زمان کوتاهی سوخته و تبدیل به انرژی مصرفی می‌شود و باید گفت موز میوه‌ای است که ضمن انرژی‌زایی خوبی که دارد موجب بروز چاقی در فرد نمی‌شود.


 از طرفی یک موز با اندازه متوسط، حدود 2 گرم پروتئین همراه با ترکیب مناسب اسید آمینه و حدود 3 گرم فیبر دارد و تقریباً عاری از چربی و سدیم و بدون کلسترول است. به علاوه موز منبع خوبی از ویتامین های C، A، ویتامین های گروه B، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است، پتاسیم موجب تسهیل رشد ماهیچه ای و هم چنین سوخت و مصرف انرژی می شود.


شیر کم چرب و موز هر دو دارای اندکس (شاخص) گلیسمیک )گلوکزی( نسبتاً پائینی هستند و موجب افزایش قند خون نمی شوند و لذا اگر موز با شیر کم چرب مصرف شود با توجه به ترکیب مناسب آنها، از نظر سلامتی برای افراد مفید است.

 

 

منبع : pardad.ir

 

فایده های مواد غذایی,فواید شیر موز,ضررهای شیر موز,آشنایی با فواید شیر موز,خوردن شیر موز,درمان درد ماهیچه با شیر موز,میزان پروتئین شیر موز,میزان ویتامین شیر موز,استفاده از شیر موز,خوردن شیر موز,درمان بیماری با شیر موز,آشنایی با ضررهای شیر موز,آشنایی با زیان های شیر موز

 

برچسب ها : سلامت , سایت سلامت , پزشکی , سایت پزشکی , آموزش های پزشکی , فواید مواد غذایی , فایده های مواد غذایی , فواید شیر موز , ضررهای شیر موز , آشنایی با فواید شیر موز , خوردن شیر موز , درمان درد ماهیچه با شیر موز , میزان پروتئین شیر موز , میزان ویتامین شیر موز , استفاده از شیر موز , درمان بیماری با شیر موز , آشنایی با ضررهای شیر موز , آشنایی با زیان های شیر موز , خواص شیر موز , خاصیت شیر موز ,
کانال سایت در تلگرام اپلیکیشن اندروید سایت صفحه سایت در اینستاگرام