آیا تعیین جایزه برای انجام تکالیف بچه ها موثر است؟

تبادل لینک با سایت کانال سایت در آپارات تالار گفتمان سایت
آیا تعیین جایزه برای انجام تکالیف بچه ها موثر است؟ آیا تعیین جایزه برای انجام تکالیف بچه ها موثر است؟

آیا تعیین جایزه برای انجام تکالیف بچه ها موثر است؟

              مجموع :روانشناسی

 روانشناسی,سایت روانشناسی,آموزش های روانشناسی,روانشناسی کودکان,روانشناسی کودک,آموزش روانشناسی کودکان,انجام تکالیف مدرسه,مشق نوشتن,بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه در کودکان,بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه,انجام دادن تکالیف مدرسه,چرا دخترم به تکالیف مدرسه اش عمل نمیکند؟,چرا پسرم به تکالیف مدرسه اش عمل نمیکنم؟

 چرا دخترم به تکالیف مدرسه اش عمل نمیکند؟,چرا پسرم به تکالیف مدرسه اش عمل نمیکنم؟

 

چگونه باید فرزندمان را به انجام تکالیف مدرسه علاقه مند کنیم و وی را مشتاق این امر کنیم راهنمایی و کمک والدین در این زمینه مفید است اما تا حدی و باید به عهده خود دانش آموز باشد و به آن عمل کند



حامد حسین خیرخواه، کارشناس ارشد علوم تربیتی با اشاره به راهکارهایی در رابطه با ترغیب فرزندان برای انجام به موقع و بهتر تکالیف مدرسه گفت: جذاب کردن انجام تکالیف مانند صفحه‌های رنگی به همراه تصاویر کودکانه و کارتنی دلخواه دفتر و کتاب مدرسه و کاربردی بودن خود تکالیف از جمله مواردی است که باعث می‌شود دانش آموز برای انجام تکالیف مدرسه رغبت بیشتری داشته باشد.


وی در ادامه افزود: تعیین حداکثر زمان برای انجام تکالیف نیز می‌تواند از عدم انجام تکالیف در ساعات آخر شب جلوگیری کند زیرا در ساعات آخر شب به دلیل بی‌حوصلگی و خستگی و خواب آلودگی انجام تکالیف برای آنان سخت‌تر می‌شود .

 

بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه در کودکان,بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه,انجام دادن تکالیف مدرسه

 

 


دکتر خیرخواه در مورد غیر مفید بودن تعیین جایزه و یا تنبیه در این رابطه گفت: تعیین جایزه برای انجام تکالیف می تواند اثرات منفی بر روی تربیت فرزندان داشته باشد چرا که با این عمل اثرات منفی که بر روی تربیت و شکل گیری شخصیت فرد دارد می‌تواند مشکلاتی از قبیل ایجاد توقع بی‌مورد تشویق و تشکر برای انجام وظایف را در بزرگسالی برای فرد ایجاد کند.


این کارشناس ارشد علوم تربیتی خاطر نشان کرد: در سال اول ابتدایی انجام تکالیف بیشتر با راهنمایی و کمک والدین صورت می‌گیرد و در سال دوم و سوم و . . . این راهنمایی‌ها کمتر شده و تا سال پنجم به پایان می‌رسد و دانش‌آموز از سال پنجم ابتدایی به بعد باید در انجام تکالیف مدرسه به طور مستقل رفتار کرده در انجام تکالیف باید به تنهایی و بدون کمک والدین صورت گیرد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

افزایش شوق برای مشق نوشتم,بالا بردن اشتیاق بچه برای مشق نوشتن,نوشتن مشق,افزایش اشتیاق کودک برای نوشتن مشق,انجام تکالیف مدرسه,تنبیه کردن کودک,تعیین جایزه برای انجام تکالیف مدرسه,روانشناس کودکان,بالا بردن شوق نوشتن مشق در کودکان,افزایش شوق نوشتن مشق در کودکان

برچسب ها : روانشناسی , سایت روانشناسی , آموزش های روانشناسی , روانشناسی کودکان , روانشناسی کودک , آموزش روانشناسی کودکان , انجام تکالیف مدرسه , مشق نوشتن , افزایش شوق برای مشق نوشتم , بالا بردن اشتیاق بچه برای مشق نوشتن , نوشتن مشق , افزایش اشتیاق کودک برای نوشتن مشق , تنبیه کردن کودک , تعیین جایزه برای انجام تکالیف مدرسه , روانشناس کودکان , بالا بردن شوق نوشتن مشق در کودکان , افزایش شوق نوشتن مشق در کودکان , بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه در کودکان , بالا بردن اشتیاق انجام تکالیف مدرسه , انجام دادن تکالیف مدرسه ,
کانال سایت در تلگرام اپلیکیشن اندروید سایت صفحه سایت در اینستاگرام