close
تبلیغات در اینترنت

آموزش تقویت استخوان با ورزش و بدنسازی

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

 

کفش دخترانه اسپورت نایک مدل Avocado

 

کفش,مدل کفش,کفش نایک,کفش دخترانه,کفش دخترانه نایک

 

قيمت فقـط : 35000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

توضيحات بيشتر

ست تاپ و شلوارک طرح ferrari مدل niko


تاپ و شلوار ست مردانه,مدل تاپ و شلوار مردانه,جدیدترین مدل تاپ مردانه,مدل شلوارک مردانه

 

قيمت فقـط :   28000وجه بعد از تحويل درب منزل شــما تصفیه کن خانگی آب


سفیدکننده و پولیش دندان لوما

 

سفید کننده دندان,دستگاه سفید کننده دندان,پولیش دندان,سفید کردن دندان


قيمت فقـط :25000پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
توضيحات بيشتر

 


درباره : ورزش درمانی , درمان با ورزش ,
بازديد : 1152 | تاريخ : سه شنبه 28 مهر 1394 زمان : 15:9 |

آموزش تقویت استخوان با ورزش و بدنسازی

              مجموع :ورزش

 

 


آموزش درمان درد مفاصل با ورزش,کاهش درد مفاصل با ورزش,کاهش پوکی استخوان با ورزش

 

ورزش,سایت ورزش,سایت ورزشی,سلامت,سایت سلامت,آموزش پزشکی,آموزش های پزشکی,سلامت با ورزش,آموزش درمان درد مفاصل با ورزش,کاهش درد مفاصل با ورزش,کاهش پوکی استخوان با ورزش

 

امروزه پوکی استخوان به بیماری شایع در بین ایرانی ها بدل شده است و عوامل زیادی میتواند موجب پوکی و از بین رفتن استخوان شود ولی درعوض شما میتوانید با برنامه غذایی مناسب و ورزش کردن از این امروز جلوگیری کنید و نه تنها از پوکی استخوان جلوگیری میکنید بلکه آن را قدرتمند و سالم میسازید.ورزش کردن یکی از راه هایی هست که در اکثر موارد میتواند استخوان هایی قوی برای شما به بار بیاورد.

 

ورزش با وزنه  مفید ترین روش برای تقویت استخوانها

 ورزش با وزنه از مفید ترین روشهای تقویت استخوانها بخصوص برای بانوان است که برای ساختن و نگهداری استخوانهای نیرومند در زندگی ضروری می باشد. بخصوص به منظور جلوگیری از عارضه پوکی استخوان بهتر است ورزش را هرچه زودتر آغاز کنید ، اگرچه برای استحکام استخوانها  تمام ورزشها تاثیر یکسانی ندارند.  

بهترین نوع ورزش برای تحریک رشد استخوان، فعالیتی است که برتمام استخوانها اثر گذار باشد و آن چیزی جز تحمل وزن نیست. فراموش نکنید که این تنها به معنای راه رفتن یا وارد کردن سنگینی به استخوانها نیست بلکه هر نوع فعالیتی است که به اسکلت بدن (بیشتر از فعالیتهای بی تحرک هرروزه که به آن عادت داریم) یا ماهیچه هایی که استخوانها را احاطه کرده اند، فشار وارد می آورد.

 

انجام دوی آرام باعث تقویت استخوانهای مچ ، ساق پا و حتی مفاصل رانها می شود اما هیچگونه تاثیری بر استخوانهای مچ دست و یا نواحی بازوها نخواهد داشت

 

تمامی استخوانها به هر فشاری که به آن وارد می شود واکنش نشان می دهدند. هنگامیکه استخوان احساس فشار کند یا از یک فعالیت برانگیخته شود، تمایل بیشتری به محکمتر شدن پیدا می کند و بدن را مجبور به ساختن استخوانهای بیشتری می کند. این مکانیزم بسیار خاص است و تنها استخواهایی که به آنها فشار آمده محکمتر می شوند برای مثال انجام دوی آرام باعث تقویت استخوانهای مچ ، ساق پا و حتی مفاصل رانها می شود اما هیچگونه تاثیری بر استخوانهای مچ دست و یا نواحی بازوها نخواهد داشت.

همچنین تجربه نشان داده است که بازیکنان حرفه ای تنیس دارای استخوانهای بسیار محکمتر و ضخیم تری در بازویی که توسط آن راکت را می گیرند هستند تا بازوی دیگر بدنشان. از سوی دیگر استخوانهایی که در طول زندگی از آنها استفاده نشود و فشاری بر آنها وارد نشود بتدریج ضعیف تر می شوند.

 

قویتر کردن استخوان ها با ورزش,قوی کردن استخوان با ورزش,آموزش درمان پوکی استخوان با ورزش

 

جراح اورتوپد هنگامیکه بازو یا پای بیماران را گچ می گیریم و آنها بی حرکت می شوند، مدام با این مساله مواجه هستیم که استخوانها بتدریج ضعیف می شوند و پس از بهبود و شروع به فعالیت بتدریج دوباره قوی می شوند زیرا هنگامیکه گچ باز می شود، از عضو گچ گرفته شده به طور طبیعی استفاده می شود.

پس نتیجه می گیریم که برای بالابردن قدرت استخوانها باید ورزش کنید. تعجب نکنید اما کارشناسان معتقدند که بهترین ورزش برای ساختن استخوانهای کل بدن وزنه برداری می باشد. یک برنامه خوب وزنه برداری که شامل قسمت فوقانی، پایینی و مرکز بدن (شامل نواحی شکم، لگن و ستون فقرات) باشد تمام استخوانهای بدن شما را محکم می سازد.

لازم است در اینجا اضافه کنیم که بر خلاف ظاهر این ورزش بخصوص برای زنان بسیار مهم است زیرا ورزشی که به استخوانها فشار نمی آورد باعث استحکام یا رشد آنها نمی شود.

نکته خلاف انتظار دیگر ورزش شنا است. این ورزش برای قلب، ناحیه تحتانی کمر و داشتن اندامی مناسب (با ماهیچه های قوی) بسیار مفید است اما چون در آب دچار بی وزنی می شویم سهم چندانی در ایجاد تراکم استخوانها ندارد. حالت وزش شنا دقیقآ شبیه به مشکل فضانوردان در فضا است زیرا آنها در فضا حالت بی وزنی دارند و مقدار فاحشی از تراکم استخوانها و کلسیم خود را حتی با بهترین ورزشهای طراحی شده در پرواز از دست می دهند.

 

 

درمان پوکی استخوان با ورزش,درمان درد مفاصل با ورزش,درمان پوکی استخوان با ورزش

 

 

بهتر است در مورد انتخاب نوع ورزش با پزشک خود مشورت کرده و برنامه ورزشی خود را تحت مراقبت او انجام دهید تا از ضعیف تر کردن استخوانها پیشگیری شود

هشدار به افرادی که دارای پوکی استخوان هستند

استخوانهای شما از حد طبیعی خود ضعیف تر است و درشروع کردن هر نوع ورزشی باید دقت کنید. باید از ورزشهایی که سبب زمین خوردگی یا فشار و کشش زیاد بر استخوانها که می تواند موجب شکستگی آنها شود پرهیز کنید.

بهتر است در مورد انتخاب نوع ورزش با پزشک خود مشورت کرده و برنامه ورزشی خود را تحت مراقبت او انجام دهید تا از ضعیف تر کردن استخوانها پیشگیری شود زیرا برنامه های ورزشی متنوعی برای افزایش تعادل و جلوگیری از زمین خوردن و شکستگی استخوانها وجود دارند. شما با راهنمایی پزشک معالج می توانید از برنامه های سلامت استخوان استفاده کنید وفراموش نکنید که هیچگاه برای ساختن استخوانها دیر نیست، پس همین امروز شروع کنید

 

منبع : تبیان

ورزش درمانی,درمان با ورزش,درمان درد با ورزش,درمان بیماری با ورزش,ورزش کردن,درمان پوکی استخوان با ورزش,درمان درد مفاصل با ورزش,درمان پوکی استخوان با ورزش,قویتر کردن استخوان ها با ورزش,قوی کردن استخوان با ورزش,آموزش درمان پوکی استخوان با ورزش



برچسب ها : ورزش , سایت ورزش , سایت ورزشی , سلامت , سایت سلامت , آموزش پزشکی , آموزش های پزشکی , سلامت با ورزش , ورزش درمانی , درمان با ورزش , درمان درد با ورزش , درمان بیماری با ورزش , ورزش کردن , درمان پوکی استخوان با ورزش , درمان درد مفاصل با ورزش , قویتر کردن استخوان ها با ورزش , قوی کردن استخوان با ورزش , آموزش درمان پوکی استخوان با ورزش , آموزش درمان درد مفاصل با ورزش , کاهش درد مفاصل با ورزش ,
نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 96
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614693

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.



logo-samandehi