close
تور ترکیه

ریکاوری و بازیابی بدن بعد از ورزش

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

آموزش بافتنی,آموزش قلاب بافی,آموزش خیاطی,آموزش مسائل زناشویی,تصاویر بازیگران,اخبار امروز,ورزش,زیبایی اندام,آموزش گلسازی,آموزش عروسک سازی,آموزش آشپزی

ساعت بافتنی زنانه و دخترانه روژین

 

 

ساعت بافتنی,بافت ساعت,مدل ساعت,ساعت قلاب بافی

 

قیمت 25.000 تومان

توضيحات بيشتر

دستگاه تصفیه آب خانگی

 


تصفیه کن آب,تصفیه کردن آب,آموزش تصفیه کردن آب

 

قیمت 25.000 تومان تصفیه کن خانگی آب


چرخ خیاطی دستی تمام اتوماتیک

 

 

چرخ خیاطی دستی,چرخ خیاطی پیشرفته,آموزش خیاطی


قیمت 30.000 تومان
توضيحات بيشتر


آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان پاسخ بازديد توسط
دکوراسیون آشپزخانه 3 3873 hamedrezaee
پردازش ابری چیست؟ 1 192 minomani
آموزش طراحی طلا و جواهر با رایانه 0 132 sosan33
آموزش طلا و جواهر سازی و قالب سازی حرفه ای 0 123 sosan33
آموزش گوهرشناسي مطابق با استانداردها 0 93 sosan33
بافتنی 9 10241 rahi11
خياطي 16 7675 rahi11
تناسب مکانی در دکوراسیون داخلی 2 1264 arian24
چشم انداز 2 در طراحی داخلی 1 1280 saba30
در خواست مدل شنل 6 4233 azita30
دکوراسیون شیک و مدرن 0 2154 tanaz22
طراحی مدرن 0 1215 tanaz22
چشم انداز در طراحی داخلی 0 1148 tanaz22
مدیریت و رهبری پروژه برای معماری داخلی 0 857 tanaz22
خانه هایی با نمای شیشه ای در معماری داخلی 1 1389 tanaz22
چطور در طراحی داخلی یک کاناپه انتخاب کنیم؟ 0 1174 tanaz22
کمبود فضا در طراحی داخلی 0 1240 tanaz22
آپارتمان نشینی در معماری داخلی 0 1220 tanaz22
طراحی داخلی خانه 0 2008 tanaz22
پنجره در دکوراسیون 0 1197 tanaz22
درباره : ورزش عمومی ,
بازديد : 1113 | تاريخ : جمعه 20 شهريور 1394 زمان : 12:44 |

ریکاوری و بازیابی بدن بعد از ورزش

              مجموع :ورزش

 

ورزش,سایت ورزش,سایت ورزشی,ریکاوری بدن بعد از ورزش,آموزش ریکاوری بدن,ریکاوری بدن,ریکاوری کردن بعد,آموزش ریکاوری کردن بدن,ورزش,بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش,روشهایی برای بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ورزش عمومی,دانستنیهای ورزش

روشهایی برای بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ورزش عمومی,دانستنیهای ورزش

 

ریکاوری بدن بعد از ورزش به کمک این روشها
همگان به‌خوبی می‌دانند که برای به دست آوردن سلامتی و تناسب‌اندام بایستی ورزش کنند و به باشگاه بروند ولی کمتر کسی از اهمیت ریکاوری و یا بازیابی بعد از ورزش آگاه است، بسیار جالب است بدانید که اهمیت ریکاوری بعد از ورزش و فعالیت شدید بدنی نه‌تنها کمتر از خود ورزش نیست بلکه گاهی اوقات می‌تواند بیشتر نیز باشد.

پیروی کردن از دستورالعمل‌های مناسب بعد از ورزش می‌تواند بسیار به تناسب‌اندام و سلامتی و نشاط شما کمک کند و می‌تواند شما را از آسیب‌های فیزیکی دور نگه دارد. ما در اینجا با یکدیگر به‌مرور بعضی از این امور خواهیم پرداخت.

 

1- برای ریکاوری بدن، هر سه یا پنج هفته به خود استراحت دهید
اگر شما به‌صورت مرتب به باشگاه بروید و یا اینکه به‌صورت مستمر فعالیت شدید فیزیکی داشته باشید بدن شما دچار یک سری مشکلات می‌شود که تورم عضلانی و پارگی و آسیب‌دیدگی در مفاصل ازجمله مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. خستگی ناشی از ورزش بیش‌ازحد خود می‌تواند باعث بروز یک سری تغییرات فیزیکی و شیمیایی در ساختار بافت‌های بدن شود که حتماً بایستی این خستگی مدیریت شود و به نحو احسن از بدن دفع گردد.

 

توصیه متخصصان این است که بعد از هر سه یا پنج هفته ورزش شما به مدت یک هفته به خود استراحت دهید و این استراحت نبایستی به‌گونه‌ای باشد که شما از ورزش دور شوید بلکه بایستی به‌گونه‌ای باشد که شما در مدت آن یک هفته هنگام ورزش کردن انرژی کمتری را نسبت به سایر هفته‌ها مصرف کنید. البته راهکارهایی نیز در این خصوص وجود دارد مثلاً شما می‌توانید زمان ورزش خود را در آن یک هفته استراحت کاهش دهید یا اینکه حجم کار خود را کم کنید و یا اینکه از دیگران در انجام ورزش بیشتر کمک بگیرید و هدف این یک هفته نیز بازیابی انرژی شما برای هفته‌های آینده است.

 

 

ورزش,بازیابی انرژی بدن پس از ورزش,ریکاوری بدن بعد از ورزش

 

2- حداقل بین هر دو بازه زمانی فعالیت شدید بدنی بایستی ۲۴ تا ۷۲ ساعت استراحت کنید
فعالیت‌های شدید بدنی به‌خودی‌خود علاوه بر از بین بردن ذخایر انرژی بدن شما باعث آسیب رساندن به بافت‌های بدنی شما نیز می‌شود که در صورت عدم بازیابی و استراحت مناسب شخص بدون شک دچار مشکلاتی در آینده خواهد شد که پارگی برخی از عضلات من‌جمله آن‌ها است، البته خطر آسیب‌دیدگی‌های مفاصل نیز همیشه به‌خودی‌خود وجود دارد که آن نیز بایستی بسیار موردتوجه باشد زیرا مفاصل جزو آسیب‌پذیرترین بخش‌های بدن در حین فعالیت‌های شدید بدنی است.

 

حال راهکار متخصصان برای در امان ماندن از آسیب‌های بدنی بدین گونه است که ورزشکاران بایستی بعد از هر سری فعالیت شدید بدنی حداقل ۲۴ تا ۷۲ ساعت استراحت داشته باشند تا بدن آن‌ها فرصت کافی برای بهبود آسیب‌دیدگی‌ها را داشته باشد، در غیر این صورت شاهد افت کیفی و کمی ورزشکار خواهیم بود. برای مثال می‌شود به مسابقات والیبال قهرمانی جهان اشاره کرد که در آن تیم‌هایی که کمتر از بقیه تیم‌ها استراحت داشته‌اند از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار بودند.

 

 

ریکاوری بدن بعد از فوتبال,ریکاوری بدن بعد از کاراته,ریکاوری بدن بعد از بوکس

 

3- ماساژ را فراموش نکنید
یکی از راه‌های ریلکسیشن و به دست آوردن آرامش بدنی و گاهی اوقات روحی رفتن پیش متخصصانی است که شما را ماساژ می‌دهند، این ماساژ باعث می‌شود جریان خود در بدن شما بهتر به گردش درآید و همچنین باعث می‌شود که گرفتگی عضلانی شما برطرف شود و همین رفع گرفتگی‌ها و بهبود گردش خون در بدن باعث بهبود و بازیابی بدن شما بعد از یک فعالیت شدید بدنی می‌شود. گاهی امکان رفتن پیش ماساژور وجود ندارد لذا شما می‌توانید خود در زیر یک دوش آب گرم بدن خود را ماساژ دهید که این نیز خود کمک شایانی می‌کند.

 

 

آموزش ریکاوری بدن,ریکاوری کردن بعد,آموزش ریکاوری کردن بدن

 

4- باید آب زیادی بنوشید
آب که بعضی‌ها آن را مایع حیات می‌نامند، تأثیر بسزایی بر بازیابی انرژی اشخاص دارد، به‌گونه‌ای که مشکلات پایین آمدن میزان آب موجود در بدن انسان بسیار مخرب است تا جایی که باعث مرگ شخص نیز می‌شود. نوشیدن آب باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در بدن می‌شود و خود آب تا حد زیادی در حین تمرینات ورزشی باعث بهبود عملکرد متابولیسمی بدن انسان می‌شود که نتیجه این پروسه و فرایند تنظیم میزان مصرف انرژی در بدن است.
توصیه ما به شما عزیزان این است که روزانه حداقل در حدود ۴ لیتر آب بنوشید تا جبران کمبودهای بدن شما در طول روز شود البته خانم‌ها به دلایل فعالیت‌های اجتماعی و ساختار بدنی به میزان آب کمتری نسبت به آقایان در طول روز نیاز دارند اما آن‌ها نیز در طول روز به چیزی در حدود ۳ لیتر آب نیاز دارند.

 

 

ریکاوری بدن بعد از ورزش بدنسازی,ریکاوری بدن بعد از ورزش هندبال

 

5- هنگام ریکاوری پس از ورزش، کربوهیدرات و پروتئین زیاد مصرف کنید
در هنگام ورزش کردن بدن انسان دچار دو اتفاق به‌خودی‌خود می‌شود، اول اینکه ذخایر انرژی موجود در ماهیچه‌ها و بدن تقلیل پیدا می‌کند و دوم اینکه برخی از بافت‌های بدن بخصوص در ماهیچه‌ها دچار پارگی می‌شود، پس هر ورزشکار بایستی برای جبران مافات این دو موضوع در اسرع وقت اقدام کند وگرنه بدن او با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.


برای حل مشکل انرژی، شخص بایستی مقدار مناسبی از کربوهیدرات‌ها را مصرف کند تا جبران کمبود ذخایر انرژی بدن او شود ولی میزان آن با توجه به میزان انرژی مصرفی و وزن شخص توسط متخصص تغذیه بیان می‌گردد، این نکته را نبایستی فراموش کرد که مصرف بیش‌ازحد کربوهیدرات باعث ایجاد بافت‌های چربی در بدن شما می‌شود و برای حل مشکل پارگی‌های موجود در بافت‌های بدن شما بایستی میزان مناسب پروتئین را مصرف کنید که به‌صورت تقریبی ۱ تا ۱.۶ گرم برای هر کیلوگرم وزن است، البته در این رابطه نیز باز بایستی با متخصص تغذیه مشورت گرفته شود.

 

 

ریکاوری بدن بعد از شنا,ریکاوری بدن بعد از والیبال,ریکاوری بدن بعد از بدمینتن

 

 

6- هنگام ریکاوری بدن بیشتر به خواب خود اهمیت دهید
در مورد اثرات مخرب کم‌خوابی و بی خوابی مقالات بسیاری در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و امروزه کمتر کسی وجود دارد که از آن آثار مخرب بی‌اطلاع باشد ولی جالب است که بدانید یکی از اثرات نامطلوب کم‌خوابی و بی‌خوابی بر بدن انسان‌ها در عدم ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده در طول روز و به‌ویژه در هنگام ورزش است.

 

بدن انسان‌ها در هنگام خواب هورمون‌هایی ترشح می‌کند که باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن می‌شود و اگر یک ورزشکار خواب کافی و مناسب نداشته باشد علاوه بر عدم توانایی تمرکز در روز و همچنین نداشتن انرژی کافی، بدن او نیز دارای آسیب‌های باقی‌مانده از روز قبل خواهد بود. توصیه متخصصان درباره ساعات مناسب برای استراحت بین ۷ تا ۹ ساعت است که بدین‌وسیله بدن فرصت مناسب برای ریکاوری را داشته باشد.

 

منبع :farnet.ir

 


ریکاوری بدن چیست؟,ریکاوری بدن بعد از بدنسازی,ریکاوری بدن بعد از فوتبال,ریکاوری بدن بعد از کاراته,ریکاوری بدن بعد از بوکس,ریکاوری بدن بعد از شنا,ریکاوری بدن بعد از والیبال,ریکاوری بدن بعد از بدمینتن,ریکاوری بدن بعد از ورزش بدنسازی,ریکاوری بدن بعد از ورزش هندبال,آموزش ریکاوری بدن



نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 646
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614378

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.


logo-samandehi