close
تبلیغات در اینترنت

مناسب ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران زن چیست؟

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

 

کفش دخترانه اسپورت نایک مدل Avocado

 

کفش,مدل کفش,کفش نایک,کفش دخترانه,کفش دخترانه نایک

 

قيمت فقـط : 35000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

توضيحات بيشتر

ست تاپ و شلوارک طرح ferrari مدل niko


تاپ و شلوار ست مردانه,مدل تاپ و شلوار مردانه,جدیدترین مدل تاپ مردانه,مدل شلوارک مردانه

 

قيمت فقـط :   28000وجه بعد از تحويل درب منزل شــما تصفیه کن خانگی آب


سفیدکننده و پولیش دندان لوما

 

سفید کننده دندان,دستگاه سفید کننده دندان,پولیش دندان,سفید کردن دندان


قيمت فقـط :25000پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
توضيحات بيشتر

 


درباره : ورزش عمومی ,
بازديد : 174 | تاريخ : پنجشنبه 24 ارديبهشت 1394 زمان : 16:56 |

مناسب ترین رژیم غذایی برای ورزشکاران زن چیست؟

              مجموع :ورزش

 

 

رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران زن,رژیم غذایی,خوراکی مناسب ورزشکاران

قاعدگی در زمان ورزش,ورزش در زمان قاعدگی,رژیم غذایی مناسب ورزشکاران زن,رژیم غذایی,رژیم درمانی,رژیم غذایی زنان ورزشکار,رژیم غذایی ورزشکاران زن, زنان ورزشکار,مواد غذایی مورد نیاز ورزشکاران,تغذیه ورزشی,ورزش عمومی, ورزش,دانستنیهای ورزشی

رژیم غذایی زنان ورزشکار چطور باشد؟
یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز زنان ورزشکار، بر مصرف مناسب کلسیم برای پیشگیری از کاهش چگالی املاح استخوانی در زنان ورزشکار تاکید کرد.
خانم محمدیان درباره تغذیه زنان ورزشکار گفت:« دریافت یکسری از مواد غذایی در زنان ورزشکار اهمیت بسیاری دارد که لازم است نسبت به آن توجه کنند. مهمترین آن دریافت مناسب کلسیم است. دریافت کلسیم ممکن است در زنان ورزشکار کمتر از حد مناسب باشد که باعث پایین تر آمدن سطح هورمون استروژن آنها و بروز "استئوپنی" یا کاهش چگالی املاح استخوانی شود که در پی آن موجب سوء تغذیه ورزشکار نیز خواهد شد.»


« مشکل کاهش چگالی املاح استخوانی در بسیاری از زنان ورزشکاری که در رشته های وزنی مسابقه می دهند و دوست دارند در وزن خاصی برای مسابقه خود را ثابت نگه دارند یا ورزشکارانی که باید حتما وزن آنها در محدوده خاصی باشد، به دلیل کمبود دریافت مواد غذایی دیده می شود حتی برخی از زنان ورزشکار ممکن است مشکل قطع قاعدگی پیدا کنند لذا یکی از چیزهایی که می تواند به رفع مشکل آنها کمک کند دریافت درست املاح بخصوص کلسیم است.»


محمدیان گفت:« برای فرايند بازسازي استخوان در جهت سنتز آن علاوه بر مصرف کلسیم مصرف منیزیوم، ویتامین دی، ویتامین ای و برخی املاح بخصوص "بروم" که به تازگی کشف شده که می تواند در سنتز چگالی املاح استخوان نقش داشته باشد، بسیار مهم است که در سبزیجات و پوست میوه ها وجود دارد و ورزشکاران باید در دریافت مناسب آن دقت کنند.»

وی ادامه داد:« از دیگر مواد غذایی مورد تاکید، دریافت مناسب آهن و موادی است که جذب آهن در بدن ورزشکار را افزایش می دهد چرا که بسیاری از زنان ورزشکار دچار کم خونی هستند که یا به دلیل محدود کردن مصرف غذا یا به هم خوردن سیکل عادت های ماهیانه ممکن است بروز کند. ممکن است دچار فقرآهن باشند و هنوز به کم خونی مبتلا نشده باشند. بنابراین بر دریافت آهن تاکید می کنیم علاوه بر آن دریافت موادی که جذب آهن را افزایش می دهد نیز مهم است چرا که آهن به خودی خود تنها بین 5 تا 10 درصد جذب بدن می شود بنابراین تنها افزایش مصرف آهن اهمیت ندارد بلکه میزان جذب آن نیز مهم است.»


اگر مواد حاوی ویتامین ث را در کنار مواد غذایی که حاوی آهن است مصرف کنیم ، می توانیم جذب آهن را تا دو برابر افزایش دهیم.
این عضو انجمن تخصصی تغذیه ورزشی استرالیا گفت:« ویتامین های گروه ب از جمله ویتامین هایی است که مصرف آن در زنان ورزشکار مهم است بخصوص ورزشکارانی که برنج و نان را از برنامه غذایی خود حذف می کنند و به جای آن پروتئین دریافت می کنند. کمبود ویتامین های گروه ب بخصوص ب1 ب2 و ب3 و فولیک اسید در زنان ورزشکار خیلی به چشم می خورد که باید تاکید شود ورزشکاران از 5 گروه غذایی مواد نشاسته ای، میوه و سبزیجات ، گوشت و مواد پروتئینی و لبنیات به درستی استفاده کنند تا ویتامین ها و املاح به اندازه کافی به بدن آنها برسد.»

 

معمولا زنان ورزشکاری که در دوره های مسابقه هستند یا برای تناسب اندامشان رژیم می گیرند، بسیاری از گروه های غذایی را حذف می کنند که بر روی ترکیب و سلامت بدن آنها بخصوص بر روی سیستم ایمنی آنها تاثیر منفی دارد. در مورد ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن زنان ورزشکاری که به سمت حرفه ای شدن می روند مقالات زیادی داریم. برعکس آنچه که فکر می کنیم هرچه که زنان ورزشکار حرفه ای تر می شود و زمانی بیشتری را برای ورزش می گذارند متاسفانه سطح سیستم ایمنی بدن آن ها پایین می اید.


محمدیان افزود:« برای تقویت سیستم ایمنی بدن زنان ورزشکار بر روی فاکتورهایی که روی سیستم ایمنی کار می کند مثل سلنیوم و ب2 و زینک که از املاح مهم است تاکید می کنیم. همچنین برخی مواد غذایی مثل مغزها، میوه جات و سبزیجات، ویتامین های ای، ث، و ویتامین آ سطح سیستم ایمنی را بالا می برد و باید تمام این گروه ها را دریافت کنند تا سطح ایمنی بدن آنها متناسب باشد.»

 

منبع: salamatnews.com


ورزش درمانی,لاغری با ورزش,لاغری,خوراکی های مفید ورزشکاران,غذاهای مفید ورزشکاران,ورزشکاران زن,رژیم غذایی ورزشکاران,لیست خوراکی های ورزشکاران زن,لیست غذاهای ورزشکاران زن,رژیم غذایی ورزشکاران زن,بهترین رژیم غذایی ورزشکاران,ورزشکاران زن باید چه بخورند؟,خوراکی مناسب هنگام قاعدگی چیست؟,خوراکی قاعدگی,غذای قاعدگی



برچسب ها : ورزش درمانی , لاغری با ورزش , لاغری , خوراکی های مفید ورزشکاران , غذاهای مفید ورزشکاران , ورزشکاران زن , رژیم غذایی ورزشکاران , لیست خوراکی های ورزشکاران زن , لیست غذاهای ورزشکاران زن , رژیم غذایی ورزشکاران زن , بهترین رژیم غذایی ورزشکاران , ورزشکاران زن باید چه بخورند؟ , خوراکی مناسب هنگام قاعدگی چیست؟ , خوراکی قاعدگی , غذای قاعدگی , قاعدگی در زمان ورزش , ورزش در زمان قاعدگی , رژیم غذایی مناسب ورزشکاران زن , رژیم غذایی , رژیم درمانی ,
نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 206
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614692

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.



logo-samandehi