close
تبلیغات در اینترنت

بهترین روش های شاد بودن و شاد زیستن چیست؟

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

 

کفش دخترانه اسپورت نایک مدل Avocado

 

کفش,مدل کفش,کفش نایک,کفش دخترانه,کفش دخترانه نایک

 

قيمت فقـط : 35000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

توضيحات بيشتر

ست تاپ و شلوارک طرح ferrari مدل niko


تاپ و شلوار ست مردانه,مدل تاپ و شلوار مردانه,جدیدترین مدل تاپ مردانه,مدل شلوارک مردانه

 

قيمت فقـط :   28000وجه بعد از تحويل درب منزل شــما تصفیه کن خانگی آب


سفیدکننده و پولیش دندان لوما

 

سفید کننده دندان,دستگاه سفید کننده دندان,پولیش دندان,سفید کردن دندان


قيمت فقـط :25000پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
توضيحات بيشتر

 


درباره : برای زندگی بهتر ,
بازديد : 1265 | تاريخ : دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 زمان : 21:25 |

بهترین روش های شاد بودن و شاد زیستن چیست؟

              مجموع :روانشناسی

 

 شاد بودن,شاد زیستن,زندگی شاد,Being happy and happy life

پیری دیر رس,روش های پیری دیر رس,سایت روانشناسی,روانشناسی,شادی و نشاط,شاد بودن,شاد و سرحال,احساس شادی,احساس شادمانی,مسرت و شادی,کاهش افسردگی,رنگ‌های شاد,استرس و افسردگی

 

تا حالا پیش آمده که صبح وقتی چشم‌هایتان را باز می‌کنید نیم چرخی بزنید و بعد از اینکه عقربه های ساعت را با چشم نیمه باز دیدید با خود بگویید وای! باز یک روز دیگر شروع شد،چقدر غمگین و بی حوصله‌ام، اگر مجبور نبودم امروز هیچ کاری نمی‌کردم، دست و دلم به کارها نمی‌رود و جملاتی از این قبیل.

حال و روزی که امروزه روان‌پزشکان و روان‌شناسان از آن به عنوان افسردگی یاد می‌کنند. ما برای شما هفت گام پیشنهادی داریم تا اگر در چنین حالتی به سر می‌برید با کمک گرفتن از آنها دوباره شادی و نشاط را به زندگی خود بازگردانید، نکاتی که فریده میرزایی، روان‌شناس آنها را این‌گونه عنوان می کند.

قدم نخست؛ کارهای تکراری نکنید
تکراری بودن کارها و فعالیت‌هایی که هر روز انجام می‌دهید شاید نخستین دلیل برای ابتلا به این عارضه باشد. اینکه سر ساعت معینی بیدار شویم، کارهایی را انجام دهیم که دیروز، هفته گذشته و ماه‌های گذشته موبه مو آنها را انجام داده‌ایم. علاوه براین نداشتن برنامه مشخص برای روزهای هفته و حتی ساعت‌های یک روز نیز می‌تواند دلیلی برای بروز علایم افسردگی و در نهایت مبتلا شدن به این اختلال خلق باشد. اینکه صبح‌ها باید بیدار شد و بدون کمترین تغییری همان فعالیت‌های همیشگی را انجام داد این‌قدر کسل کننده و خالی از هیجان است که شاید جایی برای لبخند زدن به زندگی باقی نگذارد. ماندن در خانه برای روزهای متمادی و نداشتن رابطه با دنیا و افراد خارج از خانه هم می‌تواند دلیل دیگری برای این موضوع باشد.

قدم دوم؛ چه کار کنیم افسرده نباشیم؟
به طور حتم هیچ یک از ما دوست نداریم تمام طول روز را بی‌حوصله و کسل بگذرانیم، براین اساس گام نخست این است که خود بخواهیم از این حال و روز خلاص شویم، فکر می‌کنید برای قدم بعدی بهتر است از چه شروع کنیم؟ از خودمان، خانه، محیط اطراف، اعضا خانواده شاید هم از یک برنامه ریزی درست و اصولی که همه این موارد را در آن لحاظ کرده باشیم تا با اجرای مو به موی آن تمام بی حوصلگی ها را ترک و فراموش کنیم. پس اگر تا امروز حوصله نداشتید و فکر می‌کردید آنقدر خسته شده‌اید که ترجیح می‌دهید در رختخواب بمانید یا دیگر علاقه ای به آنچه که هر روز باید انجام دهید، ندارید کمی صبور باشید تا با هم از پله های این نردبان بالا برویم.

قدم سوم؛ از خودم شروع می‌کنم
ابتدا باید از خودمان شروع کنیم. به طور مثال وقتی از خواب بیدار شدیم نفس عمیقی بکشیم، یک دم و باز دم عمیق تا ریه‌هایمان پر از هوای تازه شود، بعد دست‌هایمان را کمی کش دهیم تا حس بیدار شدن در همه بدن مان جان بگیرد، یادتان باشد خنده بر هر درد بی درمان دواست پس لبخند را فراموش نکنید. اگر اتاقتان پنجره ای دارد که رو به آفتاب باز می‌شود از اینکه بلند شوید و پرده‌ها را کنار بزنید تا نور داخل اتاق شود غافل نشوید. دست‌ها و صورت خود را با آب تقریبا سرد بشویید تا خواب و کسالت از سرتان بپرد. بعد همانطور که ایستاده‌اید روبه‌روی آینه به خود بگویید امروز روز خوبی است و باید کارهای مثبت زیادی انجام بدهم.



شاد بودن,داشتن زندگی شاد,شادی

 

قدم چهارم؛ چه بپوشیم؟
سعی کنید لباسی بر تن کنید که دوست دارید و از دیدن آن حس رضایت خاطر به شما دست می‌دهد. راحتی و داشتن احساس خوب در یک لباس می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه افراد داشته باشد. رنگ هم مهم است. فراموش نکنید رنگ‌ها هم برای خود زبانی دارند که روی ما تاثیر می‌گذارد، پس به هیچ عنوان سراغ رنگ طوسی نروید زیرا تحقیقات نشان می‌دهند افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی بیشتر با رنگ طوسی یا خاکستری ارتباط برقرار می‌کنند درحالی که افراد شاد تمایل به رنگ زرد دارند. از این رو توصیه می‌شود کمتر از رنگ‌های تیره استفاده کنید.

قدم پنجم؛ چی بخوریم؟
مواد غذایی که مصرف می‌کنید هم می‌توانند به شما کمک کنند و باعث شوند احساس خوبی داشته باشید و با افسردگی بجنگید تا شاد و سرحال باشید. اگر به خوردن آجیل علاقه دارید به طور حتم خوشحال خواهید شد این جمله را بشنوید که این دسته از تنقلات نقش زیادی در شاد بودن افراد خواهند داشت.

آجیل به دلیل اینکه دارای ویتامین e، نوعی از اسید آمینه و منیزیم است می‌تواند شما را شاد و سرحال ‌کند، البته آلبالو و گیلاس خشک هم به علت برخورداری از پتاسیم، منیزیم و ویتامین c استرس و افسردگی را در فرد کاهش می‌دهند. مرکبات هم نقش زیادی در از بین رفتن افسردگی و احساس شادی دارند.

میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو و نارنگی به دلیل اینکه دارای ویتامین c هستند با کاهش هورمون‌های استرس‌زا در بدن، باعث می‌شوند تا بهتر با استرس مبارزه کنید، پس مصرف آنها را فراموش نکنید. سبزی‌های سبز برگ مانند کاهو، کلم و اسفناج نیز به دلیل داشتن ماده مغذی نشاط آوری به نام اسید فولیک، موجب کاهش افسردگی در افراد شده و جریان خون را به سمت مغز تسریع می‌کنند که این کار باعث بروز احساس شادی در فرد می‌شود. ماهی نیز گزینه دیگر برای شماست.

قدم ششم؛ برنامه ریزی
داشتن یک برنامه هفتگی می‌تواند به شما کمک زیادی کند زیرا وقتی می‌دانید قرار است در طول هفت روزی که در پیش رو دارید چه کارهایی را انجام دهید قادر خواهید بود که برای خود چینش زمانی تعریف شده‌ای داشته باشید که در آن برای هر فعالیت ساعت و تاریخ مشخصی را تعیین کنید.

به این ترتیب می‌دانید که چه فعالیت‌هایی را قرار است انجام دهید بنابراین نه وقت کم می‌آورید و نه کاری از قلم می‌افتد. برای مثال برای دیدن دوستان خود یا رفتن به سینما و پارک برنامه ریزی کنید. در طول هفته روز خاصی را برای سر زدن به دوستان و بستگان خود یا دعوت از آنان اختصاص دهید تا ساعتی را فارغ از دغدغه کارهای خانه در کنار آنان بگذرانید. در صورتی که این کار را انجام دهید به طور حتم روزهای بعدی هفته را با روحیه شاد خواهید گذراند.

قدم هفتم؛ محیط اطراف
چینش وسایل خانه به نحوی که باعث مسرت و شادی ما شود نیز یکی از راه‌های کاهش افسردگی است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوع قرار گرفتن وسایل خانه در کنار هم، می‌تواند انرژی مثبتی را به ما منتقل کند. استفاده از گل و گلدان در تزیین خانه همچنین رنگ‌های شاد و آرام بخش نیز می‌تواند موجب کاهش افسردگی و افزایش احساس شادمانی در شما شود.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 شادی,زندگی شاد,داشتن زندگی شاد,داشتن روحیه شادی,خنده,زندگی خنده,زندگیه با روحیه,روش های شاد بودن,راه های شاد بودن,آموزش شاد بودن,دیرتر پیر شدن,راه های دیرتر پیر شدن



برچسب ها : شادی , زندگی شاد , داشتن زندگی شاد , داشتن روحیه شادی , خنده , زندگی خنده , زندگیه با روحیه , روش های شاد بودن , راه های شاد بودن , آموزش شاد بودن , دیرتر پیر شدن , راه های دیرتر پیر شدن , پیری دیر رس , روش های پیری دیر رس , سایت روانشناسی , روانشناسی , شادی و نشاط , شاد بودن , شاد و سرحال , احساس شادی ,
نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 236
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614692

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.



logo-samandehi