close
تبلیغات در اینترنت

غذاها و خوراکی های مفید برای بینایی و قدرت چشم

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

 

کفش دخترانه اسپورت نایک مدل Avocado

 

کفش,مدل کفش,کفش نایک,کفش دخترانه,کفش دخترانه نایک

 

قيمت فقـط : 35000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

توضيحات بيشتر

ست تاپ و شلوارک طرح ferrari مدل niko


تاپ و شلوار ست مردانه,مدل تاپ و شلوار مردانه,جدیدترین مدل تاپ مردانه,مدل شلوارک مردانه

 

قيمت فقـط :   28000وجه بعد از تحويل درب منزل شــما تصفیه کن خانگی آب


سفیدکننده و پولیش دندان لوما

 

سفید کننده دندان,دستگاه سفید کننده دندان,پولیش دندان,سفید کردن دندان


قيمت فقـط :25000پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
توضيحات بيشتر

 


درباره : اخبار سلامت , تغذیه سالم , خواص مواد غذایی ,
بازديد : 11283 | تاريخ : دوشنبه 06 مرداد 1393 زمان : 11:4 |

چه غذاهایی برای بینایی مفید است؟

              مجموع :سلامت

 

 عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

چشم‎های من هم مثل خیلی از شما ضعیف است. مصائب چشم ضعیف داشتن و عینک زدن را فقط کسانی درک می‌کنند که خودشان عینکی هستند. یک زمانی فکر می‌کردم چقدر بد است آدم دنیا را تار ببیند و از آن بدتر اینکه به کمک دو تا شیشه ببیند. اما حالا هوای شهرمان آن قدر آلوده است که دنیای اطرافمان چه با عینک و چه بی عینک همیشه تیره و تار است.

 

برای همین مدتی است عطای شفاف دیدن را به لقایش بخشیده‌ام و به جز کار با رایانه یا تماشای تلویزیون سراغ عینک نمی‌روم و سعی می‌کنیم با خوردن مواد غذایی مناسب از ضعیف‌تر شدن آن جلوگیری کنم. البته مشکلات چشمی و دیگر بیماری‌های مربوط به بینایی دلایل زیادی دارند از جمله عوامل ژنتیکی و غیره.

 

اما باز هم می‌توان با مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی به سلامت چشم‌ها کمک کرد و جلوی ضعیف شدن آن‌ها، دژنراسیون ماکولای چشم، خشکی چشم، آب مروارید و غیره را گرفت. با ما همراه باشید تا مواد مغذی مورد نیاز چشم‌ها را بازگو کنیم.

 عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

بتاکاروتن و دوستان
حتماً شما هم از بچگی شنیده‌اید که هویج برای تقویت قوه بینایی مفید است. بله کاملا درست است. هویج سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامتی چشم‌ها لازم و ضروری است. بتاکاروتن جزو آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید است که در میوه‌ها و سبزیجات به وفور وجود دارد. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامینA تبدیل می‌کند.

 

این ترکیبات مغذی علاوه بر تقویت قوه بینایی و پیشگیری از شب کوری، خطر پیشرفت دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری و همچنین آب مروارید را کاهش می‌دهند. باید بدانید که وجود میزان زیاد این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در خون خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهند.منابع غذایی بتاکاروتن: هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدوتنبل، فلفل دلمه‌ای نارنجی، پرتقال، روغن جگر ماهی، جگر، زرده تخم‌مرغ، اسفناج و تمام سبزیجات رنگی.

عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

امگا 3ها
اسیدهای چرب امگا 3 سه نوع هستند: اسید آلفا لینولئیک (ALA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA). روغن ماهی حاوی EPA و DHD هستند در حالی اسید آلفا لینولئیک یا همان ALA در آجیل‌ها، دانه کتان و برخی از روغن‌های گیاهی مانند روغن آفتاب‌گردان وجود دارد.

 

مصرف ماهی زیاد باعث می‌شود خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم مربوط به پیری از سرتان رفع شود. اگر از مشکل خشکی چشم رنج می‌برید روغن ماهی و روغن دانه کتان را دریابید. توصیه اکید داریم که هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی‌های چرب میل کنید و از مصرف روغن‌های گیاهی غافل نشوید. باید بدانید که روغن ماهی خطر و شدت بیماری‌های قلبی عروقی، میزان کلسترول خون، آرتریت و خطر زوال عقل را نیز کاهش می‌دهد.منابع غذایی اسیدهای چرب امگا 3: ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، مارک و تخم‌مرغ و ماست‌های غنی‌شده با امگا 3 نیز جزو منابع خوب این اسیدهای چرب هستند.

عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

ویتامین C را دریابید
ویتامین C جلوی آسیب‌های رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و از سلول‌ها محافظت می‌کند. برای همین هم می‌تواند از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کند. این ویتامین به میزان زیاد در خود عدسی چشم وجود دارد و از فشار داخلی چشم افرادی که از بیماری کوری تدریجی رنج می‌برند می‌کاهد.منابع غذایی ویتامین C: مرکبات، هندوانه، خربزه، میوه‌های ریز، توت‌ها، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کیوی و سیب‌زمینی جزو منابع غذایی ویتامین C محسوب می‌شوند.

عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

مقابله با آب مروارید
این ویتامین از چشم‌ها در برابر بیماری‌هایی مانند آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری محافظت می‌کند. این بیماری یک بیماری چشمی است که در آن ماکولا، بخش کوچکی از شبکیه چشم آسیب می‌بیند که متأسفانه با مرور زمان و پیری می‌تواند منجر به کوری شود.منابع غذایی ویتامین E: بادام، روغن‌های گیاهی، دانه‌ها و مغزهای روغنی، سبزیجات برگ‌دار، جوانه گندم و... جزو منابع خوب ویتامین E هستند.

عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

زینک
زینک(روی) برای تقویت بدن به خصوص برای سلامت چشم‌ها بسیار مفید و موثر است. این ماده معدنی از چشم‌ها در برابر اثرات منفی اشعه‌های ماورای بنفش خورشید و پیری محافظت می‌کند. زینک در تمام سلول‌های بدن وجود دارد به خصوص در غدد فوق کلیوی، پوست، برخی از قسمت‌های مغز، پانکراس و غشاهای چشم.

 

باید بدانید که نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف زیاد زینک یا مکمل آن به طور چشمگیری از بروز بیماری دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. محققان به خانم‌ها توصیه می‌کنند که روزانه 8 میلی‌گرم زینک دریافت کنند.منابع غذایی زینک: گوشت قرمز، گوشت پرندگان، غلات، ماست، شیر و آجیل‌ها جزو منابع غذایی زینک محسوب می‌شوند.

عینک,بیماریهای چشم,مواد غذایی مفید,ضعیف‌ شدن چشم,عینک طبی,سلامت چشم‌ها,پیشگیری از ضعیف شدن چشم,مواد مغذی چشم‌ها,خشکی چشم,ویتامین A,تقویت قوه بینایی,بیماری کوری

لوتئین و زآگزانتین
لوتئین و زآگزانتین جزو کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند. این دو کاروتنوئید به عنوان رنگدانه‌های موجود در شبکیه چشم شناخته شده‌اند. نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که این دو رنگدانه خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای چشم را کاهش داده و آسیب اشعه‌های ماورای بنفش خورشید را کاهش می‌دهند.

 

باید بدانید که لوتئین نیز مانند ویتامین A دید شبانه را تقویت می‌کند.منابع غذایی لوتئین و زآگزانتین: فلفل دلمه‌ای زرد، انبه، مورد صحرایی، اسفناج، نخودفرنگی، کاسنی فرنگی، کاهو، ذرت، بروکلی، سبزیجات برگ سبز، تخم‌مرغ، مرکبات.

منبع:salamatnews.com




برچسب ها : عینک , بیماریهای چشم , مواد غذایی مفید , ضعیف‌ شدن چشم , عینک طبی , سلامت چشم‌ها , پیشگیری از ضعیف شدن چشم , مواد مغذی چشم‌ها , خشکی چشم , ویتامین A , تقویت قوه بینایی , بیماری کوری , خوراکی های تقویت کننده بینایی , ویتامین آ در چه خوراکی هایی وجود دارد؟ , ویتامین های مفید برای بینایی و افزایش قدرت چشم ,
نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 86
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614692

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.



logo-samandehi