close
نازچت

9 روش برای خوب خوابیدن

تبلیغات

 ست سارافون و دامن شلواری

موضوعات
رتبه سايت درگوگل

فروشگان سايت
پيوندهاي روزانه
آخرين مطالب ارسالي
مطالب پربازديد
تبليغات

 

کفش دخترانه اسپورت نایک مدل Avocado

 

کفش,مدل کفش,کفش نایک,کفش دخترانه,کفش دخترانه نایک

 

قيمت فقـط : 35000 تـومـان  پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما

توضيحات بيشتر

ست تاپ و شلوارک طرح ferrari مدل niko


تاپ و شلوار ست مردانه,مدل تاپ و شلوار مردانه,جدیدترین مدل تاپ مردانه,مدل شلوارک مردانه

 

قيمت فقـط :   28000وجه بعد از تحويل درب منزل شــما تصفیه کن خانگی آب


سفیدکننده و پولیش دندان لوما

 

سفید کننده دندان,دستگاه سفید کننده دندان,پولیش دندان,سفید کردن دندان


قيمت فقـط :25000پرداخت وجه بعد از تحويل درب منزل شــما
توضيحات بيشتر

 


درباره : مشاوره خانواده ,
بازديد : 1281 | تاريخ : چهارشنبه 11 تير 1393 زمان : 12:1 |

روش برای خوب خوابیدن

              مجموع :روانشناسی

 

 ,اجتماعی,بهداشت و سلامت,سلامت جسم,دانستنی های پزشكی,سایر مقالات,9 روش برای بهتر خوابیدن

1ـ برخی‌ اوقات‌ بهترین‌ روش‌ برای‌ خوابیدن، تلاش‌ برای‌ بیدار ماندن‌ است! اگر شما یك‌ شب‌ تلاش‌ كنید تا بیدار بمانید، مطمئن‌ باشید كه‌ خواب‌ خود به‌ سراغتان‌ خواهد آمد. برای‌ این‌ منظور مطالعه‌ در رختخواب‌ یا تماشای‌ یك‌ فیلم‌ ویدئویی‌ جالب‌ (نه‌ هیجان‌انگیز) به‌ شما كمك‌ می‌ كند بی ‌خوابی‌ خود را فراموش‌ كنید.

2ـ مدت ‌زمان‌ كمتری‌ در رختخواب‌ بسر برید. از هر ده‌ نفر مبتلا به‌ بی‌ خوابی، 9 نفر مدت ‌زمانی‌ بیشتر از حد نیاز در رختخواب‌ می‌ مانند. مثلاً ممكن‌ است‌ شما به‌ 7 ساعت‌ خواب‌ نیاز داشته‌ باشید. در این‌ صورت‌ اگر 9 ساعت‌ در رختخواب‌ دراز بكشید و با بی‌ خوابی‌ مبارزه‌ كنید، گذشت‌ زمان‌ را بسیار طولانی تر احساس‌ خواهید كرد. اگر زمان‌ خوابیدن‌ را به‌ 7 ساعت‌ كاهش‌ دهید، چه ‌بسا پیش‌ از این كه‌ احساس‌ ناراحتی‌ آغاز شود، به‌ خواب‌ بروید. در عرض‌ چند هفته‌ كیفیت‌ خواب‌ شما بهتر خواهد شد.

3ـ در طول‌ روز چند دقیقه‌ خواب‌ سبك‌ داشته‌ باشید. با این كه‌ تأكید بر احتمالات‌ و شانس‌ عقیدهِ خوبی‌ نیست، ولی‌ گاهی‌ اوقات‌ ممكن‌ است‌ مؤثر باشد. مطالعات‌ نشان‌ می‌دهد 80 درصد از افراد مبتلا به‌ بی‌ خوابی‌ در صورتی‌ كه‌ در طول‌ روز بخوابند، شب‌ دیرتر به‌ خواب‌ می‌ روند. ولی‌ ممكن‌ است‌ شما جزو 20 درصد بقیه‌ باشید كه‌ در صورت‌ خواب‌ منظم‌ نیمروزی، شب ها بهتر به‌ خواب‌ بروید. پس‌ شاید بهتر باشد این‌ راه‌ را هم‌ امتحان‌ كنید.

4ـ از آشامیدن‌ یك‌ لیوان‌ شیر قبل‌ از رفتن‌ به‌ رختخواب‌ خودداری‌ كنید. به‌ جای‌ آن‌ نیم ساعت‌ قبل‌ از رفتن‌ به‌ بستر یك‌ وعده‌ غذای‌ سبك‌ حاوی‌ كربوهیدرات‌ (مواد قندی‌ و نشاسته‌ ای) بدون‌ چربی‌ و پروتئین، یا كم‌ پروتئین‌ میل‌ نمایید. این‌ وعده‌ غذایی‌ می‌ تواند شامل‌ یك‌ تكه‌ كیك، یا یك ‌و نیم‌ فنجان‌ غذای‌ حاوی‌ غلات‌ (مثل‌ برشتوك) بدون‌ شیر باشد. زیرا پروتئین‌ موجود در شیر اثر آرام ‌بخشی‌ كربوهیدرات‌ را از بین‌ می ‌برد.

5ـ چهار تا شش‌ ساعت‌ قبل‌ از رفتن‌ به‌ رختخواب‌ كمی‌ ورزش‌ كنید. درجه‌ حرارت‌ بدن‌ بیشتر افرادی‌ كه‌ مبتلا به‌ بی‌ خوابی‌ هستند، در شب‌ و موقع‌ خواب‌ پایین‌ نمی ‌آید، در حالی‌ كه‌ سرد شدن‌ بدن‌ برای‌ خواب‌ طبیعی، امری‌ ضروری‌ است. انجام ‌دادن‌ 20 دقیقه‌ نرمش های‌ سبك، هر روز و در یك‌ زمان‌ مشخص، درجه‌ حرارت‌ بدن‌ شما را افزایش‌ می ‌دهد و این‌ عامل‌ باعث‌ جبران‌ افت‌ درجه ‌حرارت‌ بدن‌ در ساعات‌ خواب‌ می ‌شود. یكی‌ دیگر از راه های‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ موقع‌ خواب، گرفتن‌ حمام‌ گرم‌ دو تا سه‌ ساعت‌ قبل‌ از رفتن‌ به‌ بستر و به‌ مدت‌ 20 دقیقه‌ است. این‌ عمل‌ نیز باعث‌ افت‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ در ساعات‌ خوابیدن‌ می ‌شود.

6ـ ممكن‌ است‌علت‌ بی‌خوابی‌ ادواری‌ شما به‌ دوره‌ ماهانه‌ تان‌ مربوط‌ باشد. 10 تا 15 درصد از بانوان‌ روزهای‌ قبل‌ از قاعدگی‌ كمتر می‌ خوابند یا به سختی‌ به‌ خواب‌ می روند. اگر بدانید مشكل‌ بی‌ خوابی‌ شما متقارن‌ با روزهای‌ قبل‌ از قاعدگی‌ است‌ و در عرض‌ چند روز برطرف‌ خواهد شد، آسان تر می ‌توانید با این‌ موضوع‌ كنار بیایید.

7ـ سعی‌ كنید حالت‌ گـُر گرفتگی‌ خود را درمان‌ كنید. اشكال‌ خواب‌ در سنین‌ یائسگی‌ بیشتر اوقات‌ با گـُر گرفتگی‌ نیمه‌ شب‌ ارتباط‌ دارد. بیشتر زنان‌ یائسه‌ در طول‌ شب‌ هر 8 دقیقه‌ یك ‌بار بیدار می ‌شوند؛ ولی‌ غالب آنان‌ این‌ بیداری‌ را صبح‌ به‌ خاطر نمی ‌آورند. درمان‌ این‌ حالت‌ با استفاده‌ از هورمون‌ و تحت ‌نظر پزشك‌ است‌ كه‌ در بیشتر مواقع‌ حالت‌ گـُر گرفتگی‌ از بین‌ می ‌رود. برای‌ افرادی‌ كه‌ قادر به‌ استفاده‌ از استروژن‌ نیستند، انجام‌ فعالیت هایی‌ هنگام‌ عصر و حمام‌ گرم‌ توصیه‌ می ‌شود. كاهش‌ درجه‌ حرارت‌ اتاق‌ خواب‌ و نوشیدن‌ چند جرعه‌ آب‌ یخ‌ در صورت‌ بیدارشدن‌ در طول‌ شب ‌و انجام ‌دادن‌ تنفس‌ شكمی‌ آرام‌ و عمیق‌ نیز می ‌تواند مؤثر واقع‌ شود.

8ـ در صورتی‌ كه‌ به‌ طور متناوب‌ نیمه ‌های‌ شب‌ از خواب‌ بیدار می‌ شوید از آسپرین‌ استفاده كنید. مصرف‌ آسپرین‌ برای‌ درمان‌ بی‌ خوابی‌ باید حتماً تحت‌ نظر پزشك‌ باشد. به‌ نظر می ‌رسد كه‌ مصرف‌ آسپرین‌ هفته ‌ای‌ دو بار به‌ درمان‌ این‌ حالت‌ كمك‌ كند. قرص ها را باید با یك‌ لیوان‌ پر از آب‌ میل‌ نمایید تا به‌ التهاب‌ معده مبتلا نشوید، در ضمن، مصرف‌ هر روز آسپرین‌ ممكن‌ است‌ خطرناك‌ باشد.

9ـ از مصرف‌ قرص‌ خواب‌آور نهراسید. در صورتی‌ كه‌ راه های‌ غیر دارویی‌ مؤثر واقع‌ نشود، می‌ توانید با مراجعه‌ به‌ پزشك‌ از داروی‌ خواب‌آور استفاده‌ كنید. اضطراب، افسردگی‌ و تشویش‌ خاطر از علل‌ عمدهِ بروز بی ‌خوابی‌ هستند. در این‌ مواقع‌ مصرف‌ داروهای‌ ضداضطراب‌ و ضدافسردگی‌ و خودداری‌ از مصرف‌ قهوه‌ و چای‌ بیش‌ از حد در درمان‌ بی ‌خوابی‌ مؤثر است. در صورتی‌ كه‌ در طول‌ روز باید فعالیت‌ فكری‌ یا جسمی‌ خاصی‌ انجام‌ دهید، باید به‌ این‌ نكته‌ توجه‌ كنید كه‌ مصرف‌ بیش‌ از حد داروهای‌ خواب‌ آور موجب‌ بروز بیحالی‌ و سستی‌ روز بعد می ‌شود و ممكن‌ است‌ خللی‌ در كارهای‌ شما پدید آورد. این‌ نكته‌ را به‌ خاطر داشته‌ باشید كه‌ مصرف‌ مرتب‌ داروهای‌ خواب‌ آور باعث‌ وابستگی‌ شخص‌ به‌ این‌ داروها می‌ شود و در صورت‌ قطع‌ دارو، دوباره‌ بی ‌خوابی‌ به‌ سراغ‌ وی‌ خواهد آمد و حتی‌ برای‌ چند شب‌ یا چند هفته‌، به ‌خواب‌ رفتن‌ مشكل تر از اول‌ خواهد شد.

اگر كودكی‌ در راه‌ دارید توجه‌ كنید:

بارداری‌ و زایمان‌ نیز ممكن‌ است‌ باعث‌ بروز اختلالات‌ خواب‌ شود. یكی‌ از این‌ اختلالات‌ كه‌ مانع‌ خوابیدن‌ بانوان‌ باردار می‌ شود، بروز یك‌ احساس‌ غیرعادی‌ مانند احساس‌ مورمورشدن‌ در پا می‌ شود كه‌ برخی‌ اوقات‌ با درد یا سوزش‌ پا همراه‌ است. این‌ حالت‌ بیشتر اوقات‌ با پایان‌ دوران‌ بارداری‌ برطرف‌ می ‌شود، ولی‌ ممكن‌ است‌ بعدها نیز به‌ سراغ‌ شخص‌ بیاید.

این‌ حالت‌ بیشتر اوقات‌ با انجام‌ تمرین های‌ بدنی، مصرف‌ ویتامین، مكمل های‌ معدنی‌ و دارو تحت‌ نظر پزشك‌ درمان‌ می‌شود. خانم هایی‌ كه‌ در طول‌ دوران‌ بارداری‌ اضافه ‌وزن‌ بیش‌ از حد دارند ممكن‌ است‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ تنفسی‌ در هنگام‌ خواب‌ شوند. در صورتی‌ كه‌ دچار خـُروپـُف‌ بلند، قطع‌ تنفس‌ یا خواب‌ آشفته‌ شدید، حتماً برای‌ رفع‌ این‌ حالت‌ به‌ پزشك‌ متخصص‌ مراجعه‌ كنید. به‌ دنیا آمدن‌ نوزاد و سازگاری‌ با كودك‌ جدید خسته ‌كننده‌ است، اگر با وجود خستگی، مشكل‌ به‌ خواب‌ می ‌روید یا بیشتر اوقات‌ در طول‌ شب‌ بیدار هستید، باید با پزشك‌ خود مشورت‌ نمایید؛ زیرابی‌ خوابی‌ می ‌تواند اولین‌ علامت‌ افسردگی‌ بعد از زایمان‌ باشد.




برچسب ها : اجتماعی , بهداشت و سلامت , سلامت جسم , دانستنی های پزشكی , سایر مقالات , 9 روش برای بهتر خوابیدن , خوب خوابیدن , بهترین روش های خوب خوابیدن , 9روش خوب خوابیدن , روانشناس , روانشناسی , روانشناسی شخصیت , روانشناسی ازدواج , روانشناسی عشق , روانشناسی زنان , راه رفتن هنگام خواب , خواب , سایت بیتوته , قالب سایت سیمرغ , آموزش خوب خوابیدن ,
نويسنده : وحید فرزین | نظرات ()

مطالب مرتبط
بروزترين پيشوازهاي ايرانسل و همراه اول
بوي عيدي = 30308
اي حرمت = 30296
دوست دارم = 30896
دلم گرفته = 30202
عشق اول = 30464
يکي هست = 30880
هرگز نشد = 30470
قرار نبود = 30475
يادته = 30895
خاطره ها = 30875
حلالم کن = 4413389
يکي يکدونه = 5515404
ساعت رفتن=5514691
رفيق نيمه راه = 5514627
تو راست ميگي = 3313226
هي تو= 3314291
تصميم = 3313736
تو نزديکي = 2211397
مغرور = 3313377
چي شد = 3313375
به خدا = 3314733
ديدي = 3314737
دوست دارم = 3315193
هوايي شدي = 3315201
هوايي شدي دو = 3315202
سريال شيدايي = 2211520
برو فکرشم نکن = 5513986
گيجه لر=3312873
کيم گلر= 3312879
تقاص = 3314296
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

مهره مار

آمار كاربران
  • افراد آنلاين : 106
  • اعضاي آنلاين : 10
  • تعداد اعضا : 614656

جدیدترین های امروز


کپي مطالب این سايت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.



logo-samandehi